Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(5)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(4)
F.1 - Botaniczna
(1)
F.2 - Żeromskiego
(1)
F.6 Dorośli - Tańskiego
(1)
Autor
Balwierz Radosław
(1)
Kozdraś Grzegorz
(1)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(1)
Madej Andrzej
(1)
Nycz Edward
(1)
Nyklova Eva
(1)
Szczepański Marek Stanisław (1956- )
(1)
Słodczyk Janusz (1950- )
(1)
Weissbrot-Koziarska Anna
(1)
Zolnova Jarmila
(1)
Łeńska-Bąk Katarzyna
(1)
Śliz Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(6)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Budownictwo miejskie
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kultura stołu
(1)
Miasta
(1)
Młodzież
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Poród
(1)
Położnictwo
(1)
Socjologia
(1)
Symbole
(1)
Urbanistyka
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001-
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Architektura i budownictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Psychologia
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 525)
Niniejsza publikacja jest efektem badań habilitacyjnych, których celem była nie tylko charakterystyka porodu współczesnego, widzianego oczami kobiety, czy ocena poziomu satysfakcji i zadowolenia z życia młodej matki z uwzględnieniem jej cech psychospołecznych, ale też próba przygotowania wytycznych dla opieki okołoporodowej uwzględniającej owe psychospołeczne predyspozycje jednostki. Tym samym wpisuje się ona w nurt personalistycznej pedagogiki prenatalnej, ukazującej psychopedagogiczne zagadnienia związane z okresem porodu, warunkami sprzyjającymi jego przebiegowi i go utrudniającymi, ukazującej psychospołeczne potrzeby kobiety rodzącej, jej dziecka oraz osób bliskich, pozwalającej na rozwijanie programów psychoprofilaktycznego przygotowania kobiety do porodu oraz podniesienie kompetencji personelu medycznego. Uzyskane wyniki badań stały się także podstawą do stworzenia Programu Indywidualizacji Opieki Okołoporodowej, pozwalającego na szybką diagnozę psychospołecznych predyspozycji i potrzeb kobiet w okresie okołoporodowym. Książka skierowana jest do położnych, lekarzy, psychologów i pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39, 39 Magazyn (3 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 505)
Książka przedstawia Ochotnicze Hufce Pracy (OHP) - instytucję edukacji i rynku pracy w Polsce zajmującą się młodzieżą trudną wychowawczo oraz wykluczoną społecznie. Poszczególne rozdziały publikacji kreślą teoretyczny model opisu instytucji tzw. drugiej szansy dla młodych ludzi w perspektywie historycznej oraz przez pryzmat autorskich badań. Zwrócono uwagę na zagadnienia modernizacji OHP w ostatnim ćwierćwieczu. Badania ogólnopolskie ukazują pozycje rodzinne, zawodowe i społeczne uczestników i absolwentów OHP w ostatnich 20 latach, a także efektywność oświatowo-wychowawczej pracy instytucji w zmieniającej się rzeczywistości społecznej, politycznej i gospodarczej Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374/378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia planowania i budowy miast / Janusz Słodczyk ; Uniwersytet Opolski. - Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2012. - 441 stron, [94] strony tablic : ilustracje (w tym kolorowe) ; 25 cm.
Praca profesora Janusza Słodczyka w przystępny, a jednocześnie atrakcyjny sposób przybliża czytelnikowi historię planowania miast od czasów najstarszych cywilizacji do XX wieku. Wraz z autorem możemy śledzić rozwój myśli urbanistycznej i główne nurty planowania miast na przestrzeni dziejów. Autor książka nie ogranicza się do historii urbanistyki europejskiej, prezentująca również formy miasta ukształtowane w Ameryce prekolumbijskiej, w Indiach, Chinach czy krajach islamskich. Korzystanie z pracy ułatwia bogaty materiał ilustracyjny. Książka zawiera ponad 300 rysunków i ponad 200 wykonanych przez autora fotografii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Współczesne teorie społeczne. W kręgu ujęć paradygmatycznych” to nie pierwszy u nas podręcznik akademicki traktujący o współczesnych teoriach społecznych i socjologicznych. Redaktorzy naukowi i autorzy starali się tak tę książkę przygotować, by zaprezentować nowe interpretacje, nowe odczytanie niektórych ujęć paradygmatycznych, np. teorie konfliktu, pokazując równocześnie nowe nurty w socjologii, np. krytyczną analizę dyskursu czy teorie queer. Mamy nadzieję, że przekazywany Czytelnikowi podręcznik będzie uzupełnieniem dla już istniejących zarówno autorstwa polskich socjologów, jak i zagranicznych, że będzie także ważną wskazówką intelektualną dla wszystkich zainteresowanych nowymi interpretacjami rzeczywistości społecznej odczytywanej przez socjologów i przedstawicieli pokrewnych nauk społecznych i humanistycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 Magazyn (1 egz.)
Brak okładki
E-book
W koszyku
Ze Wstępu: "Interakcje leków z żywnością pozostają w kręgu zainteresowań wielu ośrodków badawczych i stanowią istotny problem z punktu widzenia dietetycznego, farmaceutycznego, jak również medycznego. Niedostrzeganie związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy żywnością a farmakoterapią w rozumieniu niskiej świadomości personelu medycznego, jak również samych pacjentów, niejednokrotnie może powodować niepowodzenie stosowanej farmakoterapii. [...] Książka ta powstała we współpracy lekarzy, farmaceutów i właśnie dietetyków – tak aby dać jak najszersze spojrzenie na problem i zagadnienie interakcji".
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
The research presented in the book was conducted as part of the project "School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic, and Slovakia" (no. 22210036), funded by the International Visegrad Fund. The project was implemented by the University of Opole (Poland), with partners including the University of Ostrava (Czech Republic), the University of Presov (Slovakia), Public Primary School No. 2 themed Polish Olympians in Opole (Poland), Secondary school, Elementary school, and Kindergarten in Karviná (Czech Republic), and United Boarding School in Snina (Slovakia). The project was carried out in three partner countries from 2022 to 2023. The aim of the quantitative research was to assess teachers' perspectives on the functioning of the school community during the pandemic, with a particular focus on the benefits and threats arising from the implementation of distance learning methods in crisis situations. The study was conducted simultaneously in three countries: Poland, the Czech Republic, and Slovakia, in the first quarter of 2023. The analyses of the research results indicate that distance learning is a viable alternative in situations where regular teaching in schools or educational institutions is not possible. The Covid-19 pandemic forced all countries to make a transition from traditional forms of education to online methods, and the experience gained during this time by teachers, students, and parents should not be wasted. In conclusion, we postulate that the acquired competences should be utilized in everyday educational processes. We also suggest that some school activities, especially extracurricular ones, be conducted using remote work methods Zaprezentowane w książce badania przeprowadzone zostały w ramach projektu „School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic and Slovakia” (no.22210036) i sfinansowane ze środków the International Visegrad Fund’s. Realizatorem projektu był University of Opole (Poland) a partnerami University of Ostrava (Czech Republic); University of Presov (Slovakia); Public Primary School No. 2 them. Polish Olympians in Opole (Poland); Secondary school, Elementary school and Kindergarten with Karviná (Czech Republic) and United Boarding School with Snina (Slovakia). Projekt został zrealizowany na terenie trzech krajów partnerskich w latach 2022-2023. Celem przeprowadzonych badań ilościowych była ocena nauczycieli na temat funkcjonowania społeczności szkolnej w sytuacji pandemii, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści i zagrożeń wynikających z zastosowania w sytuacji kryzysu metod kształcenia na odległość. Badanie prowadzono równolegle w trzech krajach: Polsce, Czechach i Słowacji w pierwszym kwartale 2023 roku. Przeprowadzone analizy wyników badań wykazały, że kształcenie na odległość jest dobrą alternatywą w sytuacji, gdy nie ma możliwości zorganizowania regularnego nauczania w szkołach lub placówkach oświatowych. Pandemia Covid-19 zmusiła wszystkie kraje do przejścia ze stacjonarnych form edukacji na internetowe, a doświadczenie zdobyte w tym czasie przez nauczycieli, uczniów i rodziców nie może zostać zmarnowane. W konkluzji postulujemy, aby nabyte kompetencje wykorzystać na co dzień w procesie kształcenia. Sugerujemy, aby niektóre zajęcia szkolne, zwłaszcza pozaszkolne, były realizowane z wykorzystaniem form pracy zdalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej